Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 20 of 97

Thread: Lat Spread

  1. #1
    Elite PillarofBalance's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    20,496
    Thanks
    2,144
    Thanked 18,092 Times in 7,788 Posts

    Lat Spread

    Who's got the biggest barn door on this block? How'd you build it? Post a pic if you're gonna brag!!!!

    For my back (as a powerlifter) I mainly do deadlifts, barbell rows, wide grip chins, straight arm push downs. Never more than 10 reps on the compounds and usually more like 7.

    This pic is today - no pump. Weighing 238 at 5'11"

    ImageUploadedByTapatalk1347133679.601700.jpg
    "Overzealous dosing" -Jin

    Rest in Peace Robot Lord. First round of Natty Boh is on me when I make it up there with you brother.

  2. #2
    Elite PillarofBalance's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    20,496
    Thanks
    2,144
    Thanked 18,092 Times in 7,788 Posts
    Btw notice the bruising in my upper triceps from last Fridays shirted bench session lol
    "Overzealous dosing" -Jin

    Rest in Peace Robot Lord. First round of Natty Boh is on me when I make it up there with you brother.

  3. #3
    Traptheend AndroSport's Avatar
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Good ol US of fukkin A
    Posts
    1,813
    Thanks
    63
    Thanked 209 Times in 108 Posts

    Re: Lat Spread

    Nice shorts i have the same ones...

    Your tattoo is like Admin's avi kinda lol

    I am still under construction

  4. #4
    Elite LeanHerm's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    6,426
    Thanks
    1,337
    Thanked 2,410 Times in 1,185 Posts

    Re: Lat Spread


  5. #5
    Elite LeanHerm's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    6,426
    Thanks
    1,337
    Thanked 2,410 Times in 1,185 Posts

    Re: Lat Spread

    Shitty pic .lol.I'm kinda big. Nada special.

  6. #6
    Elite PillarofBalance's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    20,496
    Thanks
    2,144
    Thanked 18,092 Times in 7,788 Posts

    Re: Lat Spread

    Originally Posted by BigHerm View Post
    Shitty pic .lol.I'm kinda big. Nada special.
    lol I'm kinda big???

    Download a camera app that has a timer on it. Prop up the phone and pose. I'm a powerlifter and I know how to pose better? C'mon son!
    "Overzealous dosing" -Jin

    Rest in Peace Robot Lord. First round of Natty Boh is on me when I make it up there with you brother.

  7. #7
    Elite LeanHerm's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    6,426
    Thanks
    1,337
    Thanked 2,410 Times in 1,185 Posts

    Re: Lat Spread

    I'm not a powerlifter or a body builder. Lol. That's my excuse.

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    923
    Thanks
    19
    Thanked 33 Times in 22 Posts
    I can't pose for shit and I still am not down to a respectable weight. Looking good tho pob.

  9. #9
    Traptheend AndroSport's Avatar
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Good ol US of fukkin A
    Posts
    1,813
    Thanks
    63
    Thanked 209 Times in 108 Posts

    Re: Lat Spread

    Herm since u can't do the back spread can u do the vagina spread for us?

  10. #10
    Elite Milo's Avatar
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Emperor of Antartica
    Posts
    2,683
    Thanks
    540
    Thanked 1,597 Times in 932 Posts

    Re: Lat Spread

    I'll post one up when I can!
    Don't be a pussy. Crack a high life. Pack a dip. Listen. Beat your ol' lady. Pet your dog.
    Cornelius Coanbread J. Oliver

  11. #11
    Elite Jada's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    5,308
    Thanks
    2,422
    Thanked 788 Times in 600 Posts

    Re: Lat Spread

    Originally Posted by AndroSport View Post
    Herm since u can't do the back spread can u do the vagina spread for us?
    Lmfao) )
    Eating ass is anabolic. .. Stick your tongue in and hold it there for 20 seconds! Wise words from
    TRODIZZLE

  12. #12
    Elite Jada's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    5,308
    Thanks
    2,422
    Thanked 788 Times in 600 Posts

    Re: Lat Spread

    Pob nice back in a non homo way herm ur fkin huge bro! Damn boy!
    Eating ass is anabolic. .. Stick your tongue in and hold it there for 20 seconds! Wise words from
    TRODIZZLE

  13. #13
    Senior Member gfunky's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Under the Bar
    Posts
    887
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Re: Lat Spread

    What is a lat spread anyways?

    Perseverance is stronger than anything else! Never give up, you always win!

  14. #14
    Elite PillarofBalance's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    20,496
    Thanks
    2,144
    Thanked 18,092 Times in 7,788 Posts

    Re: Lat Spread

    Originally Posted by gfunky View Post
    What is a lat spread anyways?

    I was hoping you'd post. Lat spread is just what its called, but the part I love about powerlifting is the slight differences in back development. You have kick ass spinal erectors and thick traps.
    "Overzealous dosing" -Jin

    Rest in Peace Robot Lord. First round of Natty Boh is on me when I make it up there with you brother.

  15. The Following User Says Thank You to PillarofBalance For This Useful Post:

    goodfella (10-03-2015)

  16. #15
    Senior Member gfunky's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Under the Bar
    Posts
    887
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Re: Lat Spread

    Thanks POB! Yeah i agree powerlifting builds a massive thickness. When i turn to my side my spinal erectors come out further than the rest. No matter what anyone says deads and bo rows build a good back.
    Perseverance is stronger than anything else! Never give up, you always win!

  17. #16
    Senior Moderator NbleSavage's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    10,974
    Thanks
    19,279
    Thanked 9,831 Times in 4,909 Posts

    Re: Lat Spread

    x2 for this thread! Will upload a back pic, try to work the timer for a posed lat spread.

    More on the favorite lat exercises!! I for one love pull-overs for lats. Wide-grip chins are g2g also.

    - Savage

  18. #17
    Senior Moderator NbleSavage's Avatar
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    10,974
    Thanks
    19,279
    Thanked 9,831 Times in 4,909 Posts

    Re: Lat Spread

    Back pic, can't ditch the bloody phone to do a full lat spread...

    Back_14May2012-1.jpg

  19. #18
    Elite Rip's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    776
    Thanks
    314
    Thanked 112 Times in 85 Posts

    Re: Lat Spread


  20. #19
    Elite Rip's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    776
    Thanks
    314
    Thanked 112 Times in 85 Posts

    Re: Lat Spread

    This is 12 years ago, before I used anything other than supplements I bought over the counter.http://flic.kr/p/dcmpmv

  21. #20
    Elite Rip's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    776
    Thanks
    314
    Thanked 112 Times in 85 Posts

    Re: Lat Spread

    I'm doing twice as much weight now than I was in that pic, and I'm doing it with good form.
    Strict seated rows 225x8, 210x10, and 200x12
    Bent rows 225 for 3 sets of 12
    Wide pull-downs 180x8, 170x10, and 160x12
    Same for close grip.
    pull-ups 3 sets of 12

Page 1 of 5 123 ... LastLast

Similar Threads

  1. Pull ups vs. lat pulldown question
    By Texan in forum Training and Workouts
    Replies: 18
    Last Post: 11-17-2017, 12:02 PM
  2. Lat injections?
    By Longandhard in forum Anabolic Steroids
    Replies: 19
    Last Post: 01-03-2017, 07:46 PM
  3. best Lat raise technique for rotator cuffs
    By Revelations in forum Training and Workouts
    Replies: 4
    Last Post: 06-25-2015, 06:37 PM
  4. Urgent help! Possible lat injury
    By nathanm91 in forum Injury Recovery & Prevention
    Replies: 11
    Last Post: 03-02-2014, 01:48 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •